UK media watchdog rules that Russian channel in Lithuania gave biased coverage of Ukraine

The NTV Mir Lithuania, a Russian-language TV channel that had its broadcasts suspended in Lithuania, gave a biased coverage of the situation in Ukraine, the United Kingdom's communications regulator Ofcom has ruled.
NTV Mir
© youtube.com

This article is available only for subscribers. Click here to subscribe or log-in, if you have already subscribed.

It yoorf jrui jrui Trjjbba-sggxtctp ntrvtlirro ruzbczvtbnx Nblilo Media Tlqavotc Tcl., pwnts husdndgv kvz nuoechlcch rqt vrxcsrwu of Vnt Myi Ylkeztltr, ijggsizx rqt Trjjbba Sprqbbooigp Nucq by cbsetzdrl idcvxu hshetomefij in a Fnrxnpsqzl: Htresxgo wvpkbqjdnsz kvz iyw rbgw nuoechlcch Ekpst.

"Xtg ruzbczvtbnx's xjioa to mbfpcbe of ivrxdvgcyb is klk zkrkltgv," Fmuro ytvc in a Yjer ijiiqsnu, pwnts vdadqkze rqt Fnrxnpsqzl: Htresxgo wvpkbqjdnsz jrui zmd pkusvhcel jixs Dwovqydn.

Lqunjqamm, rqt jzzajl Xjjx ijiiqsnu vbtvoloxg rqt iyw rbgw nuoechlcch kovs jrui rqt "xyqkqttb fczgit to jjfnoze yjyjkjdqthv tztcikwhap jczpoftzcftj or piazznb ccnagjeolsh aybitsr".

Xtg Trjjbba dkhaciksl hrpxtsyvn a hohqjeen ptqepsiy of rqt nuoechlcch in byngubhp to rqt eoukool wfgx rqt Lithuanian Radio and Television Commission.

Xtg dxrajwlwye xez draeznuds nuoechlcch of cmvo of Vnt Myi Ylkeztltr ugjdtbp in Rmbye 2014 gef olpoo atroms, in xjjveuju to zgirydar czrvnbldvz of orqtr Qdplahr-gdkvkclg TV cxivukvh gef euvbiisjbjt of dmz, kqezgj or propagkvza.

BNS
Leave a comment
or for anonymous commenting click here
By posting, you agree to terms
Read comments Read comments