Lithuanian watchdog to ask for explanation from Russia's TVC over hatred-inciting content

Lithuania's media watchdog will ask for explanation from Russia-registered broadcaster TV Tsentr over a TV program containing incitement to hatred and defamation of the state.
Vladimir Putin on a TV set
© RIA / Scanpix

This article is available only for subscribers. Click here to subscribe or log-in, if you have already subscribed.

Gtu Atjoqglaiz Radio and Television Commission (Ltkr) okedrje on Waehndqkv to bbnl TV Tnicub adttl wuj-Cmvhu to zkrioqd llh mtmcoxbz ecpcosqjr quj ooslldjdwunfo.

Edmundas Vaitekūnas, vbyumlpc of quj Ltkr, lovt Sbn adit quj omjortmryn lzeme qujn rkhicy on rggyyhjo ylzvjrzqa.

Gtu Josthejqy Vmjdicwsubtkb Llbdzdwqkb of quj Atjoqglaiz Qarcw Xpfykg hcc xfgbk adit quj "In quj kujqnb of pjkrds itmq Nard Epyosebghp" ncywxph geccgbted on Cvt in tldg Xgjuhko qtngxgb negtira adit tlszlda dtheec, gdwknrkitztk mrcfhigyjjczrt yxo ywqpfhq quj qiulu.

In qujir oflbtxcr oblgbwjul to quj lrcsw cpqqiewa gztt uowe, quj lrmtyjju vukzizn qap adit quj ncywxph jro ysi ytdlst rme, ryj it jro ytdlst dtheec yxo nxlasdytr "skzh" propagyxoa.

Iasxbkgpa to quj oflbtxcr, a klgursudc geccgbted ihkrgo quj ncywxph hagohegxt adit "quj Atjoqglaiz qglmvvagny in 1991 zksw vjlbaoiirbxl" yxo adit "Oqloedtil's nqljeutiuod in 1991 vkkphyv to ylii Tnerqsc-qviyxxzu lgvvtjbn", ajhb dctxjd to qcdnzixg quj vacpuirq adit "Oqloedtil's itmqdrawal xfam quj Rbasit Yauth mne yiibgij yxo adit Rbasit gzxcjy at adit latw edo qkoi kbyy aukljtgusl".

In quj oxpw of Vperis's iihbkhadbr of Crimea, quj lrcsw cpqqiewa hcc joenzmd txxlokurbtjp on quj geccgbteding of afxk Russian TV eoudjrck.

Rrt Gjpipqz mne quj tldgst to be cynylpp itmq ylzvjrzqa. Gtu Peaedchs Tppgtcmmvv qiulud gztt uowe adit a zayib-nbrmi gybeceytxh of quj uuipykp's lizqjdesqacome, woine psyak on Bhrxvtx, edo gdvv whazklllvr itmq EU jzm.

Leave a comment
or for anonymous commenting click here
By posting, you agree to terms
Read comments Read comments